Laos - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Manon Geels - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Manon Geels - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 April 2014 | Thailand, Phuket

Ik was nu zo lekker bezig dat ik er maar gelijk 2 aanmaak en dan ben ik ook weer een beetje bij haha! De dag na het diner bij me gids vlogen we van Hanoi naar Vientiane de hoofdstad van Laos. We zijn naar de beroemde gouden tempel geweest, die niet helemaal goud meer was.. mogen ze best eens bijwerken haha.. Daarna bracht de Tuktuk ons naar iets waar ik de naam niet van weet.. maar het was een mooi gebouwtje en we konden erop staan waar we een mooi uitzicht hadden.. De volgende dag gingen we alweer naar Vang Vieng, daar konden we van een mooie zonsondergang genieten en daarna gingen we eten in een super leuk tentje, waar geen stoelen waren! Het waren een soort blokken waar kleine tafeltjes op stonden en waar je dan langs moest gaan zitten/hangen/liggen.. erg leuk! Volgende dag werden we opgehaald met Tuktuk en gingen we weer naar een grot maar dit keer op een andere manier.. we gingen tubing.. iedereen had een band en gingen in een lange rij via een touw door de grot.. erg apart want af en toe moest je uitkijken voor je hoofd of voor je voeten dat ze je niet open schaafde.. Na de grot reden we naar een rivier en zijn we gaan kajakken, ook super leuk! Na 10 min kregen we een lunch, die ter plekke op een houtje gebbqt werd.. ook weer erg lekker en apart. Daarna ong 10 km gekajakt en op een paar rotsjes na ging het erg goed. Daarna zijn we naar de blue lagoon gegaan, het woord zegt het al het water is suuuuper blauw! Ik ben er 2 min in geweest want was super koud en zag alweer visjes.. dus niks voor mij haha! De dag daarna weer lange busrit, dit keer naar Luang Prabang. Hier hebben we weer streetfood gegeten maar dit keer op een andere manier was een soort marktkraampje waar je kon pakke wat je wilde en dan nog een stuk vlees wat voor je gebbqt werd.. het leuke aan streetfood is dat het zo lekker anders en goedkoop is. Daarna zijn we naar een super leuke night market geweest, heeel leuk maar heeel slecht voor je portemonnee, ik denk dat iedereen daar een slechte avond had haha! De dag daarna was de dag waar iedereen op had gewacht!: OLIFANTEN! We werden opgehaald met tuktuk en toen we aankwamen zagen we gelijk klein olifantje zoo lief. Daarna mochten we de olifanten voeren.. heel apart om zo dichtbij die grote beesten zijn.. daarna gingen we 2 bij 2 in zo'n bakkie op de olifant rijden en daarna gingen we naar de rivier om de olifanten te wassen en mocht je skin on skin op ze zitten. DOODENG maar super vet! Ervaring om nooit te vergeten. Daarna zijn we naar de watervallen geweest, super mooi! De hoogste was 300 m hoog dus super gaaf. Volgende dag moesten we om 7 uur weg om een boottocht van 10 uur te hebben.. erg mooie omgeving maar het duurde zoooo lang pff... en na de 10 uur kwamen we aan bij de homestay.. wat een ramp!! Het was bovenop een berg. zonder trap.. en daar stonden allemaal van die armoedige huisjes.. Wij sliepen boven een gezin op een dun matje en een groot musquitonet. Dat gezin was niet erg zachtjes.. en omdat alles van hout was kon je alles horen dus je kan je voorstellen dat we niet erg veel geslapen hebben.. Volgende ochtend om 5.30 weer verder met de volgende boottocht van 10 uuur.. gelukkig konden we op de boot nog ff tijdje slapen. Na deze 10 uur kwamen we aan in Thailand. Hier vertel ik weer over in me volgende blog! Ik ben nu niet meer met mijn groep, ik ga nu nog alleen verder door Phuket, Kualu Lumpur en Singapore, ik zal jullie daar alles over vertellen in me volgende blog!