Cambodja - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Manon Geels - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Manon Geels - WaarBenJij.nu

Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 Maart 2014 | Vietnam, Hoi An

Heel veel mensen vroegen aan mij of ik een blog ging bij houden maar ik zei neejoh daar heb ik helemaal geen tijd voor in die korte tijd en wat ben ik nu aan het doen? Een blog aant schrijven haha! Ik ben 6 maart aangekomen in Bangkok en iedereen had mij gewaarschuwd voor een cultuurshock, maar dat viel me reuze mee! Ja het is heel anders dan Nederland, maar heel leuk anders. Het is apart om te zien hoe de mensen hier rijden, scooters rijden hier all over the place en alle auto's halen elkaar in van alle kanten en als ze het niet zint dan durkken ze gewoon op de toeter en moet je maken dat je wegkomt, dat is wel even wennen vooral omdat ik op een haar na al stuk of 10000 ongelukken kon hebben omdat het allemaal maar net past.. maar eigenlijk zijn het best goede bestuurdes anders ging het nooit goed, het is maar hoe je het bekijkt.. maar nu genoeg over het traffic. Ik kwam aan op het vliegveld en na alles controles moest ik op zoek naar mijn transfer en toen ik die gevonden had bracht de chauffeur mij en 2 anderen van mijn groep naar het hotel. Daar was het super luxe onze tassen werden uit de auto getild en op zo'n gouden karretje gezet (zoals in veel films) Daarna ging ik naar mijn kamer en na tijdje kwam ook mijn roommate, we hebben even gekletst en zijn daarna zijn we heel even Bangkok in geweest, we waren best snel weer terug omdat er niet veel in de buurt zat en we erg moe waren. Om 6 uur hadden we meeting met de groep en het klikte eigenlijk al heel snel met iedereen, we zijn in klein restaurantje gaan eten en daarna gelijk gaan slapen omdat we de volgende dag naar Cambodja gingen. Na 4 uur rijden kwamen we aan in Cambodja, je moet dan eerst door een strenge controle met foto, vingerafdrukken en visum dat alles door corruptie. Na nog 2.5 uur rijden kwamen we aan in Siem Reap daar werden we na 1 uur opgehaald door een paar TukTuk's en werden we naar de stichting New Hope gebracht. Deze stichting geeft gratis les(engels, computerles) aan arme kindjes. Engels is heel belangrijk voor deze kindjes als ze dat niet leren hebben ze een slechte toekomst in het vooruitzicht. De kindjes die daar rond rende waren zo blij om ons te zien en ze zijn super schattig! Bij de stichting kregen we eerst een rondleiding en daarna avondetenn van ong 5 gangen waarbij het voorgerecht krekels waren.... ik heb te lang naar een krekel zitten kijken dat ik het niet meer aandurfde om ze te proeven haha, misschien dat het er nog een andere keer van komt. De volgende dag werden we om 5 uur opgehaald om naar de Angkor Watt tempels te gaan. We gingen zo vroeg omdat we naar de zonsopkomst wilde kijken maar wat denk je? Het was zo bewolkt, geen zon gezien. Na de teleurstelling zijn we gauw naar de tempels gegaan en hebben in totaal 3 tempels gezien, super mooi! Ik vond de Ta Prohm het meest indrukwekkend omdat daar bomen over het dak groeien, heel apart om te zien. 's avonds zijn we quad gaan rijden, super vet! Tijdens alle zandweggetjes ging je alle kanten op maar dat maakte het zo leuk. Toen hebben we een super mooie zonsondergang gezien, dus dat maakte de zonsopkomst dan wel weer goed.. Na een lange dag zijn we gaan eten en hebben we er een 'big night' van gemaakt op de pubstreet. Het was erg leuk om te zien dat iedereen gewoon op straat danst en het leek wel of de cafe's tegen elkaar aan het strijden waren met muziek, af en toe wist ik niet meer welk liedje ik moest volgen haha! Gelukkig konden we de volgende dag uitslapen om vervolgens weer met de bus naar Phnom Penh te reizen. Na een reis van 6 uur hebben we gegeten en ging ik met 5 andere meiden terug naar het hotel, teminste dat probeerde we maar na een half uur gelopen te hebben besloten we een TukTuk te nemen en guess what? was het 2 min lopen.. hoe stom haha.. De dag daarna hadden we een dag vrij en konden we zelf bepalen wat we gingen doen ik ben met 5 anderen naar het royal palace geweest, het was erg mooi om te zien, erg sierlijk. In de middag zijn we naar de Killing Fields en de gevangenis van de Pol Pot regime geweest. Het was heel indrukwekkend om de verhalen te horen en om de botten van de slachtoffers te zien, ze liggen echt overal ik was heel de tijd bang om er op te gaan staan.. Daarna zijn we dus naar de gevangenis geweest waar de mannen, vrouwen en kinderen gevangen zaten tijdens het regime. Daarna weer gegeten en op tijd gaan slapen want weer vroeg op... Na een lange busrit kwamen we aan in Sineoukville, dat was lekker bij het strand. We hadden een erg mooi hotel, groot zwembad en 2 min lopen van het strand. Na een lunch in de strandtent zijn we met zn allen op het strand gaan liggen maar dat werd al gauw vervelend door alle kindjes die je armbandjes willen verkopen, ze nemen geen genoegen met nee, ze blijven bij je totdat je een armbandje koopt of belooft er eentje te kopen.. 's avonds hadden we een heerlijke bbq en weer wat drankjes. De volgende dag ging de groep een bootrit maken maar ik voelde me niet goed dus ik bleef lekker met nog een meisje op het strand en hebben een relaxte dag gehad, na wat shoppen en eten zijn we weer gaan slapen want de volgende dag gingen we naar Vietnam! De volgende blog zal ik vertellen wat ik in Vietnam aant doen ben/gedaan heb.

  • 19 Maart 2014 - 19:16

    Jacqueline:

    Hoi Manon,

    Wat leuk om jou verhaal te lezen van de eerste dagen.
    Maak er nog een mooie tijd van en genieten natuurlijk!
    Jacqueline

  • 20 Maart 2014 - 11:26

    Oma:

    Wat een leuk reisverslag Manon, we hebben er van genoten. Het is heel uitgebreid en we krijgen een beetje, (wel een klein beetje idee natuurlijk) een idee van je reis. We zijn benieuwd naar het vervolg en zien er met plezier naar uit. Groetjes en liefs opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2014

Laos

05 April 2014

Vietnam

18 Maart 2014

Cambodja
Manon

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3177

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: