Vietnam - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Manon Geels - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Manon Geels - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 April 2014 | Thailand, Phuket

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn eerste blog heb geschreven, maar ik heb het zo druk gehad met alle leuke dingen die ik gedaan heb waardoor ik gewoon geen tijd had om te schrijven! Maar nu is mijn tour afgelopen en heb ik alle tijd dus zal ik het vervolg van me tour beschrijven. Na Cambodja zijn we naar Vietnam gegaan, de eerste nacht daar was een bijzondere ervaring want dat was namelijk een homestay. Het was wel een erg luxe homestay(weet ik nu na mijn 2e ervaring) Het was wel heel basic: een dun matrasje op een stenen bed met een musquito net en dat was het.. je had het gevoel dat je buiten sliep want het was alleen een houten muurtje dus je hoorde alle beesten om je heen. Een hele leuke & aparte ervaring maar was toch blij dat het maar een nachtje was haha! De volgende dag gingen we naar een floating market, dit was wat het al zegt een drijvende markt.. de hele rivier ligt vol met bootjes die jou groente/fruit willen verkopen. Na de floating market stond er weer een busrit op het programma op naar Ho Chi Minh City, hier ben ik naar CuChi tunnels geweest, dit zijn de tunnels waar de Vietcong tijdens de oorlog verscholen zaten, heel apart om te zien vooral als je weet dat als je van het pad afwijkt dat je welleens op een granaat kan gaan staan... De gids vertelde ons dat de tunnels groter waren gemaakt voor de toeristen dus ik dacht oooh daar kunnen we dus gewoon lopen.. NIET DUS! Super klein en donker, ik vond het erg benauwend dus ben na het 2e niveau (er waren 4 niveaus) terug gegaan. Na de CuChi tunnels hadden we niet zo'n zin in oorlogsverhalen o.i.d. dus hadden we besloten om naar de zoo te gaan, erg knus dierentuintje en het koste nog niet eens 1 dollar dus leuk om even gezien te hebben. In de avond hebben we een overnighttrain genomen naar Nha Trang, dit was een hele aparte ervaring.. we lagen met z'n 4en in een kleine cabine en werden een soort van in slaap geschuddeld, het had wel iets leuks haha.. Volgende ochtend kwamen we om 4.30 aan in Nha Trang, we konden toen natuurlijk nog niet onze kamers in dus zijn we naar prachtige zonsopgang wezen kijken en rond 9 uur werden we opgehaald voor een boottocht. We gingen eerst naar een eilandje waar we konden zien hoe de local people leefde na een korte rondleiding werden we opgehaald met een basketboat, daarin zat een typisch vietnamees vrouwtje die ons naar de boot peddelde(gelukkig waren er 4 bootjes) daarna konden we gaan snorkelen.. nou ik en snorkelen, das geen goeie combi haha! Na lang twijfelen toch het water in gesprongen, maar ik was er al snel klaar mee.. daarna vaarde de boot naar een eilandje waar we lekker konden zonnen of een watersport konden doen. Ik heb daar geparasiled, das dus met een parachute achter een boot, super vet!(filmpje staat op fb) 's avonds gingen we naar een BBQ restaurant ook super leuk: je krijgt klein bbqtje op tafel en legt erop wat je wilt, maar er is geen stokbrood zoals in NL, je raadt het misschien al: Rijst, noodles en groente! De volgende dag was een 'chill' dag, we zijn naar een soort SPA geweest en zijn in mudbaths geweest, super lekker! Ik had verwacht dat het van die dikke drap zou zijn maar het was heel soepel en zacht, en me huid daarna was zooo zacht, echt een aanrader! 's avonds hadden we weer een 2e overnighttrain maar hoe goed de eerste was, zo slecht was deze.. echt een ramp! kakkerlakken op de muur, lakens die niet schoon zijn, hele vieze wc en alleerlei dingen van vorige reizigers.. Na die geweldige treinreis kwamen we aan in Hoi An, super leuk stadje! Hier kun je heerlijk shoppen.. ze maken alles voor je op maat en ook super leuke souvernirtjes.. De volgende dag hebben we een fietstocht gemaakt en daarbij hebben we allemaal local people bezocht, gezien hoe ze matjes maken, hoe ze ricewine maken en geproefd (bleh!) en heerlijke local lunch gehad. De dag daarna zijn we naar Hue gereden, daar hebben we bij restaurant USHI geluncht, ze hebben daar allemaal fotos van NL en klompjes enzo maar geen Nl's eten beetje jammer... want ik mis kaas zooo! Daarna stonden er allemaal lekkere mannen op ons te wachten(NOT!: allemaal vieze oude mannetjes) we gingen een motorbiketour doen, allemaal mooie dingen gezien en enge momenten gekend want het verkeer is gekkenwerk.. maar ook weer een hele leuke ervaring! 'S avonds hadden we onze 3e overnighttrain en iedereen zag er tegen op maar tegen alle verwachtingen in was deze erg schoon, na een reis van 14 uur kwamen we aan in Hanoi en moesten we nog 4 uur naar Halong Bay (een van de wereldwonderen) Hier was het wel een hele verandering want het was KOUD EN REGEN! van 30 gr naar 14 gr is wel ff wennen.. maar met een dik vest komen we een heel end.. we werden gingen met een boot naar Halong bay, wat is dat gaaf zeg! erg ongeloofwaardig al die rotsblokken om je heen. Op een punt zijn we gestopt en een grot in gegaan, een heel vreemd en mooi gezicht..Na een geweldige dag hadden we weer samen een diner maar iets heel anders dan normaal --> een drivers restaurant.. komen normaal geen tourists dus onze gids had van alles besteld en we deelden alles, tegen alle verwacvhtingen in erg lekker! De volgende dag zijn we weer naar Hanoi gegaan, daar hadden we een streetfood lunch.. ik had weer mijn bedenkingen maar ook weer super lekker en super goedkoop.. 'S middags zijn we naar de bios geweest.. ja klinkt raar om in vietnam naar de bios te gaan maar met kou en regen wil je wel.. en opzich was het ook wel weer een ervaring met al die aziaten om je heen. De volgende dag namen we een public bus(wat een ramp!) naar het huis van me gids, hij had ons uitgenodigd om bij hem te komen eten, kei leuk! Dat was de laatste avond in Vietnam dus ook nog een leuke afsluiter..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2014

Laos

05 April 2014

Vietnam

18 Maart 2014

Cambodja
Manon

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 3184

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: